Ócsa Város Hivatalos Honlapja
Változás a háziorvosi alapellátásban

Tájékoztatás az egészségügyi alapellátásban a veszélyhelyzet időszakára vonatkozóan bekövetkezett változásokról.

Magyarország Kormánya által a 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel – a háziorvosokkal egyeztetve – kérem, hogy a háziorvosi alapellátás igénybevétele során az alábbiakra legyenek figyelemmel:

  1. A háziorvosi alapellátást személyesen kizárólag indokolt esetben és akkor vegyék igénybe, ha a probléma telefonon történő tanácsadással és távkonzultációval nem megoldható!
  2. A háziorvosi rendelés idejében – 2020. március 17. napjáról visszavonásig –  háziorvosonként maximum 3 beteg tartózkodhat az Egészségház épületében (egy személy a rendelőben, kettő pedig a váróban). A többi betegnek az épületen kívül a szabadban, nem csoportosulva kell várakoznia.
  3. Éppen emiatt mindenképpen javasolt a háziorvostól telefonon előzetesen időpontot kérni!
  4. Kizárólag gyógyszer felíratásához nem szükséges személyesen megjelenni. Kérem, hogy azt telefonon keresztül a TAJ számuk bemondásával bonyolítsák! /A stabil állapotú krónikus betegek szokásos gyógyszereinek felíratására vonatkozik./
  5. A telefonon felíratott gyógyszert a beteg helyett a gyógyszertárban bárki kiválthatja a beteg TAJ számának és saját személyazonosító adatainak igazolásával, meghatalmazás és vény felmutatása nem szükséges!
  6. A veszélyhelyzet időtartama alatt – annak megszűnéséig – a szervezett, célzott népegészségügyi szűrővizsgálatok elvégzése elhalasztásra kerül.
  7. A veszélyhelyzet időtartama alatt a keresőképtelenségről szóló igazolásokat nem kell kéthetenként kiállítani.
  8. A gyógyszerekre kiállított szakorvosi javaslatok érvényesek maradnak a veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint a veszélyhelyzet megszűnését követően 90 napig. Ha időközben lejár, akkor a háziorvos ideiglenesen meghosszabbítja.
  9. Kérem, hogy az adminisztratív és egyéb, nem azonnali intézkedést igénylő esetek miatti személyes megjelenést elhalasztani szíveskedjenek a következő időszakban.

 

Kérem a fentiek tudomásulvételét és azok betartását a járvány megfékezése és tovább terjedésének megakadályozása érdekében!

 

Ócsa, 2020. március 16.

 

                                                                                            Bukodi Károly

                                                                                              polgármester


 

ÓCSAI POLGÁRMESTERI HIVATAL
2364 Ócsa, Bajcsy-Zs. u. 2
E-mail: polghiv@ocsa.hu
Központi tel.: +36-29-378-125

ÜGYFÉLFOGADÁS
Hétfő: 13.00 - 18.00
Szerda: 13.00 - 16.00
Péntek: 07.30 - 12.00

© 2019. Ócsa Város Önkormányzata.
Impresszum, Adatvédelmi tájékoztató.